Het Impro Effect organiseert interactieve bijeenkomsten voor groepen van 2 tot 2000 mensen, in de vorm van workshops, bijeenkomsten, lezingen en inspiratiedagen. Tijdens deze interactieve bijeenkomsten maken de deelnemers kennis met 21ste eeuws  vaardigheden en worden ze uitgenodigd om deze vaardigheden verder te ontwikkelen.

Zoals je misschien al gezien hebt, of mogelijk nog gaat zien, is deze website nog niet helemaal af. Het is zelfs maar de vraag of hij ooit echt “af” komt. Ik zie mijn website namelijk als een experiment. Ik ben constant aan het aanpassen, proberen, experimenteren, op zoek naar de meest ideale en effectieve website. Waar geïnteresseerden zoals jij direct kunnen vinden wat ze zoeken of nodig hebben. Ik vraag en verzamel daarvoor constant feedback en daarop pas ik direct zaken aan. Daarom kon je soms een link tegen die niet meer werkt of een pagina met alleen maar of juist zonder foto’s.

Ik heb namelijk de overtuiging dat dit op termijn het meeste resultaat zal geven en het beste werkt. Ik kan wel een jaar of twee jaar nadenken over een ideale website, en als ik die dan bedacht en ontwikkeld heb, online zetten, maar dan pas blijkt of die website wel zo ideaal is in de praktijk en werkt zoals ik bedacht had. En de kans is groot dat er in de tussentijd zoveel zaken verandert zijn, dat mijn website niet meer ideaal is.

Deze werkwijze – eerst iets in perfectie ontwikkelen en dan pas in de praktijk brengen – is achterhaald. In de snel veranderende wereld van nu werkt dit niet. Na stap 1 is er zoveel veranderd dat niet stap 2 volgt, maar stap 1. We kunnen niet plannen en organiseren, maar zullen moeten improviseren en navigeren. Op steeds meer plekken en steeds meer vlakken. En dat is eng want je begeeft je op onbekend terrein. Je publiceert bijvoorbeeld een website die niet af is, en waar mensen kritiek op kunnen hebben.0 maar het geeft ook veel vrijheid. Omdat je product niet meer direct perfect hoeft te zijn, want je product is immers nog in ontwikkeling. En samen, in verbinding met anderen – je klanten, leveranciers en medewerkers, – verbeter je constant je product. Om dit te realiseren is er een cultuurverandering nodig, moet onze mindset veranderen en moeten we andere kwaliteiten en vaardigheden aanleren en trainen: Improviseren en navigeren, de groeimindset, fouten durven maken om van te kunnen leren, flexibiliteit en vertrouwen, patronen herkennen en doorbreken.

En het goede nieuws is, deze vaardigheden zijn te leren en te trainen. En dat is wat ik doe. Zodat iedereen in staat is om zijn eigen toekomst vorm te geven. Om zo effectief en gelukkig te worden.